Microsoft is niet meer hip. De muziekspeler Zune moet het afleggen tegen de iPod. MSN Spaces wordt in Nederland veel minder gebruikt dan Hyves. En de Xbox heeft het niet gewonnen van de Nintendo Wii. Dus dan moet je wat anders als bedrijf.
Daarom gaat de softwaregigant in fashion met een eigen lijn t-shirts. Het bedrijf heeft acht retro-shirts gemaakt die het nostalgisch gevoel van de pc moeten oproepen. Zo staat op het ene shirt het aloude DOS-logo. Het andere laat in retro-letters het Microsoft-logo zien. Alle t-shirts worden verkocht met de toepasselijke naam Softwear.
Beperkt verkrijgbaar
Samen met rapper Common wordt het spul aan de man gebracht. Je zult er echter wel voor naar Amerika moeten, want in Nederland zijn de shirtjes niet te koop. En dan moet het ook nog op korte termijn, want het zijn gelimiteerde oplagen. Vanaf 15 december is dit alles verkrijgbaar.
Wij vinden het jammer dat het ‘blue screen of death' niet op de t-shirts is afgedrukt. Daar heeft de gemiddelde Nederlander de meeste nostalgische gevoelens bij. Maar niet getreurd, daar kunnen we voor bij Errorwear. Weer een hippe concurrent van Microsoft.
Ze kunnen hun energie beter steken in het produceren van perfect werkende produkten en dito documentatie. Dan hebben ze dit soort uitspattingen niet nodig om aandacht te krijgen, dan verkopen hun producten zichzelf. 😉