Brocade introduceert de volgende generatie Brocade Network Monitoring Service (NMS). Deze dienst biedt organisaties 24×7 end-to-end monitoring, alarmering en rapportage op afstand voor hun Data Center Fabrics (DFC). Hiermee maximaliseert het bedrijf de efficiëntie, beschikbaarheid en uptime van netwerken. Bovendien biedt Brocade NMS organisaties waardevolle informatie en op regels gebaseerde business intelligence.
Volgens het CIO-onderzoek 2008 van Gartner is business intelligence (bi) de urgentste technologische prioriteit. Brocade Network Monitoring Service (NMS) komt volgens de leverancier tegemoet aan die behoefte door het leveren van diepgaande bi. Hierdoor kunnen organisaties sneller en beter onderbouwde beslissingen nemen. Brocade NMS doet dit door de expertise van storage- en netwerkprofessionals te integreren in uitgebreide monitoring, geavanceerd event management en voorspellende diagnostische technieken. Deze integratie kan de algemene hersteltijd met bijna een uur per event terugdringen. Dit resulteert in verminderde downtime-kosten en hogere productiviteit voor netwerkgebruikers.
Naast de 24×7 monitoring, verzamelt en analyseert Brocade NMS een grote verscheidenheid aan data over prestaties, gebruik en verwerking. Real-time alerts waarschuwen beheerders voor netwerkproblemen, knelpunten en mogelijke systeemuitval. Dit maakt proactief ingrijpen mogelijk en minimaliseert een negatieve invloed op de prestaties en beschikbaarheid van applicaties. NMS maakt real-time historische gegevens en flexibele rapportages automatisch aan en stelt deze beschikbaar via een beveiligde webportal. Met de rapportages kunnen bedrijven historische trends analyseren, capaciteitsgebruik optimaliseren en kosteneffectief capaciteit plannen.