Compricon, distributeur uit Helmond van oplossingen voor de datacommunicatie-, telecommunicatie- en installatiebranche, zegt dat inmiddels 55 resellers zich hebben aangemeld voor het nieuwe partnerprogramma dat afgelopen zomer werd geïntroduceerd. Daarnaast brengt het in januari 2009 een nieuwe catalogus uit.
Het partnerprogramma van Compricon richt zich op system integrators,
VAR’s, resellers en installateurs in de ict, telecom en installatiebranche. Er bestaan verschillende niveaus binnen het partnerprogramma zodat bedrijven van verschillende grootte en met verschillende mogelijkheden eraan deel kunnen nemen. De niveaus zijn Platinum, Gold, Certified en Authorized. Vijftig procent van de partners bij Compricon zijn Certified reseller. Twintig procent is Authorized reseller en nog eens twintig procent zijn Gold reseller. 10 procent is Platinum reseller. De focus van de verkoop richt zich op zes oplossingen, zoals netwerken, bekabeling, security, ‘fiber to the x’, mobility en datacenter.
Het partnerprogramma is een direct uitvloeisel van Compricon’s nieuwe strategie waarbinnen marktgerichtheid, en dus ook klantgerichtheid, centraal staan. Dit zegt Arjen Bontenbal, marketing manager bij Compricon. Hij zegt dat de gecertificeerde partners technische support, pre-sales support bij projecten en marketingondersteuning krijgen. “We zoeken ook resellers en ‘technical solution partners’ die ons kunnen helpen met het invullen van service level agreements (sla’s) en ingezet kunnen worden bij ‘trouble shooting’.”
Catalogus
Compricon brengt het in januari 2009 een nieuwe catalogus uit. Hierin staan voor resellers alle informatie over de producten en oplossingen die Compricon distribueert. “De catalogus bevat 15 hoofdstukken en geeft ook aandacht aan ‘hot products’ die nu in trek zijn”, aldus Bontebal.