Zycko Benelux heeft een reparatieservice voor netwerkapparatuur in het leven geroepen. Volgens managing director Mabel de Vries gebeurde dit precies op het juiste moment: “Nu de crisis toeslaat is het feest.”
Zycko biedt de reparatieservice in andere Europese landen al sinds begin dit jaar aan. Hoewel De Vries direct gecharmeerd was van het initiatief heeft ze het laten uitproberen door haar collega’s in Engeland en Duitsland. "We zijn in Nederland een heel jonge organisatie. Zo’n reparatieservice leek me direct een prachtig verhaal maar ik wilde eerst eens zien hoe het in andere landen zou lopen. Toen ik van mijn Duitse collega’s hoorde dat ze het zonde vonden dat ze er niet eerder mee begonnen waren was ik overtuigd."
Resellers kunnen netwerkapparatuur van hun klanten die niet meer binnen de garantie van de leverancier valt bij Zycko laten repareren. Ze kunnen kiezen tussen reparatie binnen 48 uur of vijf werkdagen. De distributeur geeft een jaar garantie op alle reparaties. Volgens Zycko kunnen klanten die kiezen voor reparatie in plaats van vervanging van apparatuur tot 80 procent besparen.