Backup-Connect kondigde een jaar geleden bij monde van commercieel directeur Hilco de Roo aan intensief resellers te gaan benaderen voor het Gray Label-partnerprogramma. Het aantal partners moest verdubbeld worden. Met nog dertig partners te gaan is De Roo ervan overtuigd dat het doel bereikt wordt.
Volgens De Roo heeft Backup-Connect in Nederland nu 370 partners. Voor het eind van het jaar moeten het er 400 zijn. "Binnenkort sturen we weer een mailing uit en als ik kijk naar de gemiddelde respons op onze mailingen moet het lukken om voldoende nieuwe partners te vinden."
Backup-Connect heeft een grote variëteit aan partners, zegt De Roo. "Van de it-boer op de hoek tot grote jongens als MegaSellers. We hebben vooral veel partners in het middensegment. Zij zijn de perfecte doelgroep voor ons. Ze zijn te klein om zelf online back-up aan te bieden, maar hebben wel veel klanten."
Een van de nieuwe partners is Avance. Deze dienstverlener doet sinds een jaar zaken met Backup-Connect omdat de vraag naar online back-up onder zijn klanten toenam. Directeur netwerk services Josette van de Bult: "KPN is heel hard de markt ingegaan met online back-up en heeft daardoor een enorme awareness gecreëerd. De dienstverlening van KPN is echter niet flexibel, zeker niet voor het mkb. Daarom kijken klanten om zich heen."
Voor Van de Bult was al snel duidelijk dat Avance beter kon samenwerken met een specialist dan zelf een online back-upoplossing te ontwikkelen. "Online back-up is een standaardproduct waarmee je je niet kunt onderscheiden. Waar het om gaat, is hoe snel je de back-up data kunt herstellen en weer toegankelijk kunt maken als er echt iets is. Doordat Backup-Connect de mogelijkheid geeft om data op mailbox-niveau te bewaren, hoef je niet alle informatie van een klant terug te zetten als een medewerker bijvoorbeeld een belangrijke folder weggooit. We hebben tot nu toe twee incidenten gehad waarbij informatie teruggehaald moest worden en dat gebeurde snel."
Als Backup-Connect eind dit jaar vierhonderd partners heeft, leunt De Roo nog niet tevreden achterover. "In 2009 willen we weer tweehonderd nieuwe partners vinden. Met 3000 potentiële partners in de markt moet dat te doen zijn."