FrontRange Solutions, aanbieder van oplossingen voor it-beheer, heeft een nieuwe aanvulling op de service desk solution HEAT op de markt gebracht. HEAT Plus Mobile stelt mobiele it-beheerders in staat om via hun BlackBerry smartphone toegang te krijgen tot alle kritische service management informatie.
Met HEAT Plus Mobile van FrontRange Solutions kunnen it-servicemanagers, iedd verantwoordelijk zijn voor het beheer van it-voorzieningen op meerdere locaties, hun tijd op de locaties en tijdens het reizen tussen de diverse locaties beter besteden en er tegelijkertijd continu op toezien, dat hun it-serviceorganisatie optimaal blijft functioneren.
Door HEAT Plus Mobile te gebruiken, worden it-beheerders niet alleen geïnformeerd als er tickets voor nieuwe probleemgevallen aangemaakt worden, maar ze kunnen ook ter plekke informatie over problemengevallen updaten en tickets afsluiten zodra ze een probleem – op welke locatie dan ook- opgelost hebben. Ze kunnen zelfs op locatie een nieuw ticket aanmaken. Omdat it-beheerders en technici voor het bijwerken of afsluiten van tickets niet meer hoeven te wachten, totdat ze achter hun bureau zitten, kunnen ze behoorlijk wat tijd en kosten besparen.
HEAT Plus Mobile tovert een BlackBerry smartphone om tot een mobiele service desk client, die overal mee naar toe genomen kan worden. Daardoor hoeven technici geen opdracht mis te lopen en kunnen ze de beschikbare tijd optimaal besteden.