Logix Nederland en Oracle Nederland willen het aantal onafhankelijke softwareverkopers (ISV’s) in Nederland uitbreiden. Daarom starten ze 1 december met het partnerprogramma ‘Need4Speed’.
Met hun nieuwe partnerprogramma willen Logix en Oracle niet alleen het aantal ISV’s vergroten maar ook bestaande partners stimuleren de ontwikkeling en verkoop van branchespecifieke oplossingen op basis van de database- en middlewareproducten van Oracle, te verhogen.
Logix, de enige value added distributeur (VAD) voor de technologieproducten van Oracle, merkte dat kleine partners het samenwerken met Oracle niet eenvoudig vonden. Om de barrières weg te nemen ontwikkelden Logix en Oracle gezamenlijk een nieuw programma. Hierbij ligt de focus op het eenvoudig toegankelijk maken van onder meer informatie, opleidingen en ondersteuning van marketing en sales.
Need4Speed bevat een wedstrijdelement waarmee alle inspanningen op het gebied van training, marketing en verkoop omgezet kunnen worden in een reis naar naar Formule1 Grand Prix Istanbul.
"80 Procent van onze klanten maakt al gebruik van Oracle-technologie", zegt Bart van Rheenen van Logix Nederland. "We zien mogelijkheden om ons partnerkanaal verder uit te bouwen en te versterken. Dit willen we onder meer realiseren door het ontwikkelen van Oracle-specifieke technische kennis in het kanaal en het optimaliseren van communicatie."
"Oracle blijkt voor veel nieuwe partners een grote en complexe organisatie", zegt Caroline Wouters, director alliances Oracle Benelux. "Een partij als Logix helpt hen om sneller de juiste weg te vinden, de juiste producten toe te passen en eerder ‘up to speed’ te komen."