Lenovo heeft één van de Olympische toortsen die in de aanloop naar de Olympische Spelen van 2008 zijn gebruikt, geschonken aan het Amsterdamse Olympisch Stadion. Op 18 november nam Hans Lubberding, directeur van het Olympisch Stadion Amsterdam, de toorts in ontvangst uit handen van René Hendriks, Country Manager a.i. bij Lenovo Nederland. Met deze Olympische toorts is de collectie van het Olympisch Stadion weer uitgebreid.
De Olympische toorts uit 2008 is ontworpen door Lenovo, die ook hoofdsponsor was van het Olympische evenement in Beijing. De toorts wordt gekenmerkt door Lenovo’s design ‘Cloud of Promise’, en is gebaseerd op een traditioneel Chinese boekrol. De combinatie van deze twee factoren zorgt ervoor dat de toorts symbool staat voor vernieuwing en Olympische ambities.
De Olympische toorts van de afgelopen Zomerspelen was al eerder dit jaar te bewonderen in Amsterdam. Van 22 tot 29 februari 2008 werd de toorts tentoongesteld in de Olympic Experience, het multimediale publiekscentrum van het Olympisch Stadion. Op die plaats zal de toorts binnenkort permanent te zien zijn.
Hans Lubberding is enthousiast over het geschenk: "Wij zijn erg blij dat Lenovo heeft besloten ons deze Olympische toorts cadeau te doen. De toorts krijgt een waardige plek in het Olympisch Stadion, zodat iedereen dit technische hoogstandje met eigen ogen kan komen aanschouwen."