Microsoft is op zoek naar nieuwe partners voor Dynamics, de productgroep van erp en crm-pakketten. Het gaat om partners voor specifieke branches. Daarnaast schoolt het bedrijf huidige partners om voor de verkoop van de nieuwe versies van de erp-pakketten AX en NAV.
Microsoft Nederland is voor de Nederlandse markt dringend op zoek naar nieuwe partners voor Dynamics, de productgroep voor erp en crm-pakketten. Dat liet de leverancier weten tijdens Microsoft Convergence, een evenement voor klanten en partners in Kopenhagen.
De softwareleverancier zoekt partners die specifieke applicaties (add-on) bieden die gebaseerd zijn op het standaardplatform van de erp-pakketten Dynamics NAV en AX en Dynamics CRM. Vier medewerkers van de softwareleverancier zijn full-time bezig met het rekruteren van nieuwe partners.
Volgens Heleen van Offenbeek, werkzaam als Microsoft Business Solutions lead, heeft Microsoft de Nederlandse softwaremarkt in 55 specifieke verticale markten verdeeld. Microsoft is specifiek op zoek naar gebieden waar nu nog weinig specifieke oplossingen worden geboden, zoals de publieke sector (hogere en lagere overheden) en de schoonmaakbranche.
Masterclass
De softwareleverancier heeft in Nederland ongeveer honderd partners voor erp-pakketten en dertig crm-partners, maar wil niet aangeven hoeveel nieuwe partners het precies zoekt.
Het bedrijf heeft een masterclass voor de verkoop van Dynamics oplossingen opgezet. Partners worden zowel op technisch als zakelijk gebied opgeleid. Na het afsluiten van twee overeenkomsten worden ze in het partnerprogramma opgenomen en blijft de leverancier zijn partners bijsturen. Guus Krabbenborg, directeur van TerDege en voorheen werkzaam bij Microsoft Navision, is een van de docenten van de masterclass. Hij zegt dat Partner Master Class is opgericht naar aanleiding van het ‘Partner Development Center' (PDC), een nieuw internationaal initiatief van Microsoft dat gericht is op het succesvol introduceren en begeleiden van nieuwe partners in het Microsoft partner netwerk.