Olbico, specialist in datakwaliteit oplossingen, introduceert de nieuwe Match Engine. Deze Match Engine software stelt bedrijven in staat om zelf de kwaliteit van data, van zowel (inter)nationale particuliere als zakelijke klantgegevens, te verhogen en te borgen. Ook kunnen gebruikers volledig geautomatiseerd een integraal klantbeeld creëren.
De Match Engine van Olbico bestaat uit vier geïntegreerde onderdelen, te weten standaardisatie, validatie, integratie/deduplicatie en opschonen/verrijking. Bij standaardisatie wordt een optimaal vergelijk tussen bestanden mogelijk gemaakt. Namen, adressen en telefoonnummers worden gesplitst in afzonderlijke velden. Vervolgens worden ze allemaal onderzocht op consistentie en indien nodig gecorrigeerd en geüniformeerd.
De volgende stap is het automatisch controleren of een ‘input' record al dan niet voorkomt in de klantdatabase(s) waartegen de gebruiker matched. Dit kunnen interne klantdatabases zijn en/of het door Olbico geleverde complete en actuele handelsregister afkomstig van de Kamer van Koophandel. Bij de match resultaten wordt automatisch een rapportage gegenereerd waarbij gebruikers zien welke klanten bij elkaar horen en dus overeenkomstig zijn.
Indien bedrijven in Nederland opereren in de business-to-business-markt kan Olbico direct, met behulp van het actuele handelsregister afkomstig van de Kamer van Koophandel, de meest recente bedrijfsinformatie koppelen aan bestanden. Verder kan Olbico met behulp van partners (informatie leveranciers) business-to-consumer-informatie en/of (inter)nationale business-to-business-informatie leveren.