Afgelopen week is de tweede editie van CoolBrands, the Guru Book gelanceerd. Pecoma Business Technology is als enige ICT-dienstverlener met haar ‘coole brand story’ in dit boek opgenomen, mede door haar denk-,daad- en voelkracht.
CoolBrands, the Guru Book bevat merkverhalen met een WOW-factor. Het verhaal is geschreven met ‘stickyness’ zodat het blijft hangen en wordt doorverteld. Naast Pecoma zijn ook merken als Nike, Ray-Ban, Essent en Nokia met hun ‘coole brand story’ te bewonderen in het boek.
Als enige ICT-dienstverlener is Pecoma een bijzondere verschijning in dit inspirerende boek. Door haar kernwaarden denk-, daad- en voelkracht is Pecoma opgevallen bij de organisatoren. "Dit zijn waarden die je eerder bij een communicatiebureau zou verwachten. Toch gaat het hier om een ICT-specialist," aldus CoolUnlimited. Door middel van denkkracht biedt Pecoma met behulp van businesscases een weldoordachte aanpak van problemen en creatieve oplossingen voor klanten. Met daadkracht pakken alle medewerkers vervolgens door tot dat ze de beste kwaliteit geleverd hebben. Binnen de afgesproken kosten en tijd wel te verstaan, want bij Pecoma geldt ‘afspraak is afspraak’. Zodra ze een dag te laat zijn, betalen ze de helft van de afgesproken prijs die is opgesteld naar aanleiding van een businesscase terug. "Maar het is vooral de voelkracht die ons uniek maakt in de ICT wereld, aldus Karen Kaitjily, manager marketing en communicatie bij Pecoma.
"Onze voelkracht komt tot uiting in het inlevingsvermogen wat onze mensen bezitten om zo echt mee te kunnen denken met onze klanten. Wij zijn geïnteresseerd in wat die organisaties beweegt. Daarnaast houden we ons bezig met de verdere ontwikkeling van ons vak en voelen we ons verbonden met de wereld om ons heen. Samen werken en groeien is dan ook belangrijk voor ons. We gaan in gesprek met de klant om te begrijpen wat de bedrijfsdoelstellingen zijn en te bekijken hoe ICT hier een rol in kan of überhaupt moet spelen. Door inzicht te geven in de mogelijke besparingen en tastbaar rendement door de inzet van ICT willen we bedrijven helpen met het bereiken van deze doelstellingen. Dit is wat wij Business Technology noemen. Onze ervaring toont aan dat deze vorm van samenwerking tot de beste resultaten leidt," aldus Karen. "Deze plek in het boek betekent dan ook veel voor ons, aangezien het de consumenten zijn die beslissen." Eerder dit jaar werd Pecoma al benoemd tot een ‘Great Place to Work’ en ontving ze de titel Top ICT Werkgever 2008.