Unica Corporation, specialist in software voor Enterprise Marketing Management (EMM), introduceert Affinium 7.5, een oplossing voor interactieve marketing. Marketeers kunnen met deze oplossing klanten en prospects via verschillende kanalen content bieden. Affinium 7.5 vergroot daarmee het effect van marketingcontent, wat de marketingeffectiviteit en klantloyaliteit positief beïnvloedt.
Marketingorganisaties verschuiven hun investeringen van massamediale outbound campagnes via één kanaal en met het bedrijf als uitgangspunt naar multichannel inbound en outbound campagnes waarin interactie en de dialoog met de klant of prospect een belangrijke rol spelen. De resultaten van dergelijke campagnes zijn beter meetbaar, terwijl ze meer respons en conversie genereren. De verschuiving naar interactieve marketing vereist technologie waarmee marketeers klanten kunnen bedienen op hun eigen voorwaarden. Unica Interactive Marketing ondersteunt met Affinium 7.5 vier vereisten die marketeers helpen bij de effectieve inzet van interactieve marketing.
Affinium 7.5 geeft inzicht in het klantprofiel, online en offline gedragsgeschiedenis en de huidige klantsituatie zorgen ervoor dat marketeers kunnen inspelen op klantkansen en helpen bij het voorspellen van marketingresultaten. Verder nunnen marketingorganisaties met Unica Interactive Marketing de juiste marketingboodschap bepalen, communicatie optimaliseren en outbound en inbound marketingboodschappen coördineren vanuit een centrale beslisstructuur.
Ook biedt de software naadloze marketing via elk kanaal – inbound en outbound, online en offline – en zorgt zo voor een consistente klantervaring in elk kanaal. Tot slot vraagt effectieve interactieve marketing samenwerking tussen losstaande marketinggroepen. Unica Interactive Marketing omvat tools die samenwerking ondersteunen en cross-channel planning, ontwerp, uitvoering en meting mogelijk maken.