De Belgische afdeling van de netwerkintegrator Dimension Data haalt 20 procent meer omzet dan vorig jaar. Die opmerkelijk goede cijfers liggen in lijn met de groei van de groep.
Dimension Data sloot zijn boekjaar af op 30 september, net voor de financiële crisis uitbarstte. Toch heeft het een prima jaar achter de rug. In België tekende het 35 nieuwe corporate klanten op. Algemeen mikt Dimension Data op de top 350 grootste ondernemingen.
"We hebben vooral sterk gescoord met EMC storage en Cisco ip-telefonie," vertelt general manager Pierre Dumont. Er werden 45.000 ip-toestellen verkocht. Ook met Avaya iptel en call centers haalde Didata vijf nieuwe klanten binnen. Ook in de omzet in de core netwerkbusiness, vooral Cisco en ook HP Procurve, nam met 40 procent toe. Daardoor groeit het aandeel in producten tot 56 procent van de omzet.
Vorig jaar kondigde Didata aan dat het de kaap van de 100 miljoen euro omzet had gehaald. Dit jaar doen ze er dus nog 20 procent bij. De operationele winst lag net zoals bij de groep rond de 4 procent.
Op groepsniveau klom de omzet van 3,7 tot 4,5 miljard dollar (3,5 miljard euro). Europa verdubbelde zijn omzet. De hoofdzetel van Didata bevindt zich in Zuid-Afrika.