PST Business Solutions presenteert een nieuwe tool die de kloof tussen it en gebruiker kan dichten. De Universal Transaction Agent is een virtuele gebruiker die zich op de server gedraagt als werknemer of als klant en waar het menselijke component volledig in is opgenomen. Storingen kunnen voortijdig opgespoord en gemeld worden zodat informatie technologie een probleem al kan verhelpen voordat de gebruiker er last van kan ondervinden.
Wat enkele jaren geleden een utopie leek is nu werkelijkheid zegt PDT Business Solutions, een tool die de afstand tussen it en bedrijfsvoering kan overbruggen. De UTA (Universal Transaction Agent) tool wordt geleverd in de Thinkserver module van de Visual Message Center (VMC)-suite en gedraagt zich als een gebruiker.
Door de UTA op een standaard gebruikerswerkstation te installeren kan er een zekere trend worden gecorreleerd aan server statistieken. Hieruit kan dan bijvoorbeeld blijken dat een configuratiefout op Exchange server verantwoordelijk was voor de slechte performance. Werknemers zullen dus minder last hebben van storingen met de e-mail of interne systemen en de IT afdeling zal minder worden belast met klachten.
De Universal Transaction Agent kan ook in de rol van een klant gebruikt worden en zet zich in voor end-to-end monitoring van het orderproces. Een geplaatste order dient het volledige verwerkingsproces te doorlopen. Aangezien het automatisch gebeurt, kan het zelfs 's nachts plaatsvinden, zodat eventuele fouten al bekend zijn voordat een nieuwe dag begint. Deze automatische initiëring van het order tracking proces is een integraal onderdeel van een volautomatische real time monitoring engine. Hierin is het menselijke component volledig opgenomen.