Toshiba heeft onlangs een breed portfolio van nieuwe zakelijke notebooks gepresenteerd. Hiermee wil de leverancier meer marktaandeel pakken.
De nieuwe notebooks werden onlangs gepresenteerd tijdens de ‘Toshiba Innovation Factory’, een channel event waar zo’n 150 resellers aanwezig waren. De volgende (B2B) modellen werden tijdens dit event gepresenteerd: de Tecra A10/S10/M10, de Satellite Pro S300, de Portege R600/A600, de Portégé M750 en de NB100 (netbook).
Jeffrey Willis, general manager van Toshiba Information Systems Benelux, zegt dat zijn bedrijf een nieuwe brede focus legt op de verkoop van business notebooks. Het doel is dat het marktaandeel van Toshiba, dat nu 9,2 procent is, volgend jaar naar 15 procent stijgt. Dat moet gebeuren met de bestaande resellers en nieuwe resellers die Toshiba graag als alternatief willen verkopen, bijvoorbeeld naast HP. Willis: "We hebben voor elke type zakelijke gebruiker en prijsklasse een notebook. Voor de zakelijke gebruiker hebben we mooie high-end notebooks. Voor gebruikers uit het mkb hebben we notebooks die voorzien zijn van de nieuwste technologie en een scherpe prijstelling hebben waarmee de reseller een marge kan verdienen. We steunen de reseller breed met support. Zo wil Toshiba binnekort twee nieuwe verkopers toegevoegen aan het B2B salesteam dat resellers ondersteund."
Toshiba heeft voor het eerst een netbook op de markt gezet, maar de focus blijft vooral op de modellen voor zakelijke gebruikers. Willis: "In het eerste kwartaal van 2009 verwachten we een nieuwe NB100 Netbook die geschikt is voor 3G en GPS."