Ict-dienstverlener Satayam wil over een jaar in Nederland een kantoor openen waar programmeer- en testwerk wordt gedaan. Het bedrijf wil dichter bij de klant komen te zitten.
De Indiase ict-dienstverlener Satyam hoopt over een jaar een delivery center in Nederland te openen. In dit center wordt onder andere programmeer- en testwerk gedaan voor klanten in Nederland. "We willen dichter bij de klant zitten", zegt Peter Heij, verantwoordelijk bij Satyam bij de Europese regio.
De dienstverlening van Satyam is de afgelopen jaren verschoven van het basale dienstverlening, zoals programmeren of helpdesk naar naar een hoger niveau diensten, aldus Heij. Het bedrijf krijgt steeds vaker te maken met business process outsourcing (bpo). Bij deze vorm van dienstverlening is het handig om dicht bij de klant te zitten. Het bedrijf heeft verschillende werknemers bij organisaties zitten, maar Heij ziet dit veranderen. "Vroeger wilde een klant tijd en materiaal, nu willen ze de klus klaar hebben. Het werk hoeft dan niet meer alleen bij de klant te gebeuren, maar kan ook in de buurt plaatsvinden."