Voipro, leverancier van hosted communicatieoplossingen, heeft zijn Advisory Board aan de buitenwereld gepresenteerd.
In pakhuis de Zwijger in Amsterdam was de verzamelde pers tijdens een "Voipro meets the press" bijeenkomst onder andere getuige van de onthulling van de leden van de Advisory Board. Na een sterke groei de afgelopen jaren is de Advisory Board in het leven geroepen om Voipro te ondersteunen bij de ambitieuze doelen welke de onderneming zich gesteld heeft voor de komende jaren.
Tijdens de Voipro meets the press bijeenkomst in Amsterdam werden naast het presenteren van de Advisory Board ook de ambitieuze doelstellingen voor de komende jaren bekend gemaakt.
Samenstelling Advisory Board
De Advisory Board is gevarieerd van samenstelling en kent de volgende leden.
Paul Uijtewaal, ex-Senior Vice President EMEA Genesys Telecommunications
Matthieu Blauwhoff, ex-financieel directeur Oracle & KLM Cargo
Serge Poppes, ex-CEO van Newtel Essence
Rob Kurver, algemeen directeur van Voipro, is uitermate content met de samenstelling van de Advisory Board: "als jonge groeiende onderneming heb je de neiging je sterk te focussen op je eigen onderneming. Even afstand nemen en sparren met specialisten in de Telecom branche kan je zeker de ogen openen en helpen bij de volgende stap."
Serge Poppes, ex-CEO van Newtel Essence en telecom visionair, licht toe waarom hij zitting heeft genomen in de Advisory Board van Voipro: "Nauwe betrokkenheid bij een jonge onderneming welke midden in een groeimarkt staat is een goede manier om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen in de markt. Daarnaast is het leerzaam en goed je eigen ideeën te toetsen bij andere specialisten in de markt welke er wellicht een andere zienswijze op na houden."
Voipro klaar voor de volgende stap
Na het aansluiten van de eerste klant in de tweede helft van 2006 heeft Voipro als startende onderneming een sterke groei gekend. Inmiddels maken meer dan 300 klanten gebruik van de diensten van Voipro. Rob Kurver over deze ontwikkeling: "Het is de afgelopen jaren erg snel gegaan. Een dergelijke onderneming opzetten gaat natuurlijk niet vanzelf. Na deze stormachtige periode is het goed nogmaals naar de organisatie en haar doelstellingen te kijken. We willen als organisatie vooruit blijven gaan en niet te veel stilstaan bij het verleden." Dit heeft geresulteerd in het benoemen van een aantal ambitieuze doelstellingen voor de komende jaren. Zo moet Voipro in 2011 behoren tot de top 3 spelers in Nederland op het gebied van hosted communicatieoplossingen.
Alfred den Besten, van market intelligence bureau MarketCap, één van de sprekers op de bijeenkomst, ziet veel potentie in hosted oplossingen: "Hosted oplossingen staan sterk in de belangstelling, zeker in de SME markt waar eenvoud en schaalbaarheid van grote waarde zijn. Wanneer de markt in zijn geheel bekeken wordt vanaf 10 werkplekken, komen er naar schatting jaarlijks zo’n 600.000 nieuwe VoIP poorten bij."
Om de sterke groeidoelstelling te realiseren zal in de komende tijd onder andere het resellerkanaal uitgebreid worden. Rob Kurver voegt tot slot toe: "Ondanks de sterke groeidoelstelling blijven we wel vasthouden aan de waarden: service, eenvoud, betaalbaar en flexibiliteit."