Softwareleverancier Monitor 24-7 is op zoek naar Nederlandse resellers. In heel Europa verkoopt de vendor indirect, alleen in Nederland wordt de verkoop van software op dit moment rechtstreeks gedaan.
Monitor 24-7 zoekt twee tot drie resellers die zijn helpdesksoftware IncidentMonitor in de Nederlandse markt willen verkopen. Kennis van klantcontactprocessen is belangrijker dan diepgaande technische kennis, zegt sales directeur Europa Frank Huitenga. "We werken bij voorkeur met partners die bekend zijn met Itil en de bedrijfsprocessen van de klanten snappen. Partners die weten hoe je vragen die voortkomen uit servicecontracten kunt registreren en routeren. Het implementeren van onze software is niet ingewikkeld. Het is handig als onze resellers de standaard Microsoft-talen, zoals Virtual Basic, kennen, maar niet noodzakelijk."
Resellers die IncidentMonitor willen opnemen in hun portfolio kunnen kiezen of ze de software als licentie of als service willen verkopen. De installatie kan door de partner of door Monitor 24-7 gedaan worden.
Hoewel Monitor 24-7 in andere Europese landen honderd procent indirect verkoopt zegt Huitenga in Nederland ook direct te blijven verkopen. "Het is zo gegroeid dat we in Nederland zelf verkopen. De reseller waarmee we vijf jaar geleden van start gingen stopte ermee. Omdat we de marketing en sales voor heel Europa vanuit Nederland regelen was het een kleine stap de verkoop hier ook in eigen hand te nemen. Dat blijven we doen."