TNF, 100 procent dochter van Vodafone Nederland, versterkt zijn positie in de retailmarkt flink. In één jaar tijd verdrievoudigde Vodafone/TNF het aantal winkellocaties waarvan het de bedrijfsnetwerken tussen de winkels beheert.
Daardoor wordt bijvoorbeeld veilig en betrouwbaar pinnen via IP mogelijk bij grote winkelketens als Brilmij (Pearle), Dixons, Music Store, Paradigit, Computerland, Witteveen Mode en Hoogenbosch Retail Groep (van o.a. Manfield, Dolcis en Invito). Tevens kunnen de vestigingen onderling makkelijker en efficiënter communiceren via een beveiligd VPN, waarvan ze tot op vestigingsniveau de status kunnen monitoren.
TNF levert voor elke klant en elke vestiging maatwerk op het gebied van functionaliteit, capaciteit en beschikbaarheid. Zo wilde Dixons zijn draadloze netwerk op de winkelvloer gescheiden houden van het reguliere internet voor winkelpersoneel. Doordat TNF verschillende netwerk operators aan elkaar koppelt krijgt Paradigit de hoogst mogelijke redundantie. Hierbij worden twee glasvezelverbindingen van verschillende operators geleverd en treedt bij uitval de back-up verbinding automatisch in werking. Hierbij beheert TNF het volledige netwerk, en hebben klanten via een handige webportal (de Service Navigator) zelf tot op vestigingsniveau inzicht in de actuele status van het netwerk en eventuele onderhoudswerkzaamheden.
Jack Smits, directeur TNF: "Als het pinapparaat in je winkel op zaterdagmiddagen overuren draait, moet je er niet aan denken dat het een paar uur uitvalt door een storing. Je kunt dit risico aanzienlijk verkleinen door je netwerk op een slimme manier in te richten. En of het nou gaat om een vestiging in Eindhoven, hartje Amsterdam of ergens op het platteland, klanten willen voor deze bedrijfskritische processen één contactpersoon. Het feit dat zoveel aansprekende winkelketens kiezen voor TNF geeft aan dat onze maatwerk aanpak wordt gewaardeerd."