Quadia Web TV, heeft haar videoverkeer in de periode 2005 – 2008 met 1400% zien groeien. De belangrijkste reden voor deze sterke groei is dat steeds meer organisaties tot de ontdekking komen dat zij met Web TV belangrijke zakelijke voordelen én aanzienlijke kostenbesparingen kunnen realiseren.
Quadia heeft haar klantenkring de afgelopen jaren enorm kunnen uitbreiden. Daarnaast hebben ook de toename van het aantal kijkers, de verlenging van de gemiddelde kijktijd en de verhoogde kwaliteit van internetvideo bijgedragen aan de groei van Quadia’s videoverkeer.
Steeds meer organisaties zetten Web TV in als alternatief voor bijvoorbeeld informatiebijeenkomsten, seminars en congressen, maar ook voor productpromoties, trainingen en interne communicatie. Niet alleen levert deze vorm van communicatie aanzienlijke kostenbesparingen op, ook blijkt Web TV te resulteren in een verhoging van de klanttevredenheid en een verbeterde en efficiëntere manier van kennisoverdracht en leadgeneratie.
Quadia Web TV heeft haar videoverkeer (gemeten in terrabytes) de afgelopen drie jaar dan ook zien toenemen, met maar liefst 1400%. Dat is 600% meer dan de markt in zijn totaliteit, die volgens het Amerikaanse bedrijf Akamai Technologies (een van de grootste dienstverleners op het gebied van distributie van online content en bedrijfsprocessen) in diezelfde periode een groei liet zien van 800%.
"Organisaties zetten Web TV steeds vaker in om gericht en interactief te communiceren. Enkele bedrijven, zoals ABN AMRO, starten zelfs hun eigen Web TV-kanaal, met eigen programma’s gericht op de voor hen belangrijkste doelgroepen", aldus Nico Verspaget, Algemeen Directeur van Quadia. "De markt professionaliseert in sneltreinvaart en steeds meer organisaties zoeken samenwerking met een partner die de expertise, innovativiteit en kwaliteit in huis heeft om de zakelijke voordelen van Web TV optimaal te benutten. Als pionier op het gebied van Web TV beschikt Quadia over de deskundigheid en ervaring waar deze organisaties behoefte aan hebben."
Meer kijkers en langere kijktijd
Ook voor kijkers wordt Web TV steeds belangrijker, met name doordat internetvideo informatierijk en laagdrempelig is en grote tijd- en kostenbesparingen oplevert, zonder dat dit ten koste gaat van mogelijkheden voor interactie en communicatie. Zo is het aantal kijkers de afgelopen jaren sterk toegenomen en is door de toegenomen doelgroepgerichtheid van de klanten van Quadia, de gemiddelde kijktijd toegenomen. Ook vereist de sterk verbeterde kwaliteit van internetvideo meer bandbreedte.
Verspaget: "Web TV is een volwassen medium aan het worden, dat een duidelijke plaats in de marketingmix van organisaties verdient. Dat blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat adverteerders steeds vaker kiezen voor Web TV: volgens de laatste voorspellingen van onderzoeksbureau Emarketer zullen de uitgaven van adverteerders binnen dit segment tot 2013 maar liefst vertienvoudigen."