TomTom gaat uitbreiden naar Rusland. TomTom betreedt de Russische markt met een serie aan producten, waaronder in het topsegment de TomTom GOx30 serie (vlaggenschip TomTom GO 930 en TomTom GO 730), in het middensegment de TomTom XL en het instapmodel de TomTom ONE.
Naast TomTom’s standaard navigatie-eigenschappen en de Map Share-technologie, hebben alle apparaten een speciaal ontworpen gebruikersinterface met cyrillisch alfabet, heldere Russische steminstructies en een gedetailleerde kaart van Rusland, Europa of de Verenigde Staten.
"Rusland heeft één van de snelst groeiende consumentenelektronicamarkten (CET). De automobielindustrie verwacht dat het snel de grootste automarkt van Europa wordt", zegt Corinne Vigreux, TomTom’s Managing Director. "Het aanbieden van onze volledig gelokaliseerde PND-producten in Rusland is een logische stap en tegelijkertijd van even groot belang voor TomTom’s businessstrategie en toekomstige groei."
Producten zullen verkocht worden via verschillende distributeurs en retailers in Moskou en St. Petersburg en zijn beschikbaar vanaf eind november 2008. De aanbevolen verkoopprijs gaat van RUB 7990* voor de TomTom ONE en RUB 16.990 voor de TomTom GO 930.
Vanaf midden november gaat de nieuwe Russische website live op www.tomtom.com met uitgebreide informatie over beschikbare producten en diensten in Rusland.