Tele2 Nederland heeft het afgelopen kwartaal 42 duizend klanten verloren en 198 duizend in een jaar. Vorig kwartaal verloor het bedrijf 46 duizend klanten.
Dat blijkt uit de kwartaalcijfers (PDF) die Tele2 vanochtend presenteerde.
De 42 duizend klanten die Tele2 Nederland de afgelopen drie maanden verloor zijn uit te splitsen in 23 duizend mobiele bellers en 30 duizend klanten die vaste telefonie afnemen. Er kwamen 11 duizend ADSL-klanten bij.
Tele2 Nederland heeft nu 1,24 miljoen klanten: 477 duizend mobiele bellers (-19 procent in een jaar), 412 duizend bellers op het vaste net (-23 procent) en 349 duizend ADSL-klanten (+16 procent).
Mobiliteit
Harri Koponen, President and CEO van Tele2 AB zet de koers uit voor het bedrijf: "Mensen willen overal mobiel zijn dus daar zetten we op in. Als het geld oplevert, dan complementeren we dat met breedband en vaste telefonie, maar mobiliteit blijft onze eerste prioriteit."
Het Zweedse bedrijf boekte in het derde kwartaal een winst van 11,9 miljoen euro. In dezelfde periode een jaar geleden draaide Tele2 AB nog verlies. De netto-opbrengst in Nederland steeg dit kwartaal naar 4,2 miljoen euro.
Tele2 wist vooral in Rusland nieuwe klanten aan zich te binden, dit aantal nam toe met 449 duizend mobiele bellers, wat het totaal daar op meer dan 9,9 miljoen brengt. Vorig kwartaal won het telecombedrijf in dat land 606 duizend mobiele bellers.