Netwerkleverancier Lancom Systems introduceert VADvantage, een nieuw partnerprogramma voor zijn Value-Added Distributeurs (VAD’s).
Het nieuws volgt kort op de beëindiging met de relatie met broadliner Tech Data en maakt deel uit van de nieuwe distributiestrategie van Lancom. Het nieuwe partnerprogramma VADvantage heeft dezelfde doelstelling als het programma voor resellers, LANvantage. Het geldt voor alle regio’s behalve Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Het VADvantage-programma van Lancom is opgebouwd volgens de specifieke structuur van de saleskanalen in de landen waarin VAD’s een belangrijke rol spelen. Net zoals bij het LANvantage-programma voor resellers, is de belangrijkste doelstelling van VADvantage de ontwikkeling van expertise en het stimuleren van de verkoop.
Partners kunnen, afhankelijk van hun omvang, structuur en focus, op verschillende manieren profiteren van VADvantage. Het incentivesysteem bestaat uit vier pijlers. Partners kunnen hieruit een keuze maken op basis van hun knowhow en focus. Voor alle distributeurs gelden dezelfde basisvoorwaarden. Ze kunnen de incentives uit één, meerdere of alle pijlers gebruiken.
De eerste pijler van VADvantage bestaat uit de Value-Add Incentives. Lancom biedt kortingen aan als de distributeur lokale presalesondersteuning, RMA-verwerking en/of aftersalesondersteuning levert. De tweede pijler omvat Order Incentives, die kortingen biedt op vooraf betaalde bestellingen of op bestellingen die een bepaalde waarde overschrijden. Met de derde pijler profiteren VAD’s van kortingen als ze nieuwe resellers van Lancom -producten aandragen. De vierde pijler bestaat uit volumebonussen die worden toegekend voor het realiseren van kwartaal- of jaarlijkse groeicijfers, of speciale incentivedoelstellingen. De incentives worden contant uitbetaald en zijn op kwartaal- of jaarbasis aan te vragen, sommige worden zelfs vooraf vergeven. Ook demonstratiesamples en trainingen maken deel uit van VADvantage.
Jan Buis, director international sales bij Lancom Systems: "We willen individueel tegemoetkomen aan de behoeften van iedere VAD. Onze vier-pijlerstrategieën en de niet-financiële incentives zorgen voor aanzienlijke verbeteringen voor onze partners. Vanuit VADvantage kan iedere VAD optimaal profiteren van zijn eigen kracht."
Iedere geautoriseerde Lancom Value-Added Distributor kan deelnemen aan VADvantage. De regionale sales managers van Lancom kunnen geïnteresseerde partners van meer informatie voorzien.