Kaseya, een wereldwijde leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen, maakt vandaag bekend inmiddels 100.000 agents te hebben verkocht. Kaseya BV is sinds januari 2007 actief op de Nederlandse markt en sindsdien zijn ruim 150 IT dienstverleners verregaand geautomatiseerd middels het Kaseya Platform. Het platform ondersteund IT dienstverleners bij het leveren van een managed services portfolio.
Nederland is hierin geen uitzondering. Vandaag de dag wordt de technologie van Kaseya wereldwijd via meer dan 3 miljoen agents in meer dan 25 verschillende landen gebruikt. Dit komt neer op een totaal van 3.000 managed service providers en 1.000 bedrijven in het middelgrote en grootzakelijke segment.
"Het is een mooie mijlpaal en een opsteker voor Kaseya!", zegt George van Brugge VP Continental Europe bij Kaseya. "Toch is dit slechts het begin, wij zien dat de dienstverlenersmarkt in de Benelux een van de meest volwassen markten in Europa is, waarvan wij nog veel mogen verwachten. Als je er van uit gaat dat er grofweg 5.000 IT-dienstverleners in de Benelux actief zijn, die gezamenlijk ongeveer vijf miljoen werkstations en servers beheren hebben wij nog een aardige weg te gaan. We zien dat de IT-dienstverlener specifieker wordt in haar wensen met betrekking tot het leveren van managed services, dit sterkt ons in het geloof dat 2009 het jaar van transitie zal gaan worden. Wij verwachten deze groei dan ook zeker door te kunnen zetten in de Benelux."
De weg naar succes
Kaseya neemt haar rol om het kanaal te informeren serieus, de "Roadmap to succes”-seminar reeks is daarvan een tastbaar voorbeeld. Sinds januari hebben wij ruim 600 IT dienstverleners mogen verwelkomen op dit initiatief.
"Het seminar steekt goed in elkaar, het geeft een zeer volledig beeld op zowel technisch als op commercieel vlak. Ondanks dat wij Kaseya niet kenden hebben wij tijdens het seminar voldoende inspiratie en raakvlak gevonden om met het product te starten. Voor ons was een halve dag zeer effectief besteed," aldus Michel Prins van BizQit, bezoeker van het seminar en inmiddels klant van Kaseya.
Matthé Smit, Evangelist bij Kaseya: "Dit is ook exact wat wij willen bereiken met de seminars, IT dienstverleners informeren en begeleiden hoe je van een break- fix naar een pro actief managed services model kunt groeien. De seminars vinden bijna elke twee maanden op diverse plaatsten in de Benelux plaats, waardoor het een ideale kennismaking met managed services en ons platform is." Voor meer informatie over de seminars www.kaseya.nl/inschrijven