De gratis en wereldwijd unieke, open catalogus Open ICEcat, heeft de mijlpaal van het 150e participerende merk bereikt. Vrijwel alle serieuze technologiemerken participeren inmiddels in het open content-concept, waar zich ook steeds meerk consumentenelektronica-, telecom- en officemerken zich bij aansluiten.
Open ICEcat heeft haar vleugels inmiddels wereldwijd uitgeslagen en heeft meer dan 4000 gebruikende websites in Europa, de VS, Azie, Latijns Amerika en Afrika. Alle belangrijke top 20 wereldtalen worden inmiddels ondersteund, inclusief Engels, Frans, Duits, Spaans, Russisch, Chinees, Portugees, Spaans, Nederlands, Italiaans en binnenkort Japans.
Per jaar worden ca. 440 miljoen product datasheets opgevraagd door deze duizenden resellers en honderden miljoenen sitebezoekers op de aangesloten websites. Het gebruik groeit explosief: het aantal geconnecteerde websites verdubbeld ieder jaar. De hoeveelheid verkeer groeit met een factor 2,5 op jaarbasis.
In navolging van andere open content concepten als Wikipedia, distribueert Open ICEcat haar content onder een open content-licentie, waardoor kanaalpartners productinformatie van fabrikanten vrij en gratis kunnen opnemen in welke applicatie of website dan ook. De drempelloze verspreiding van productinformatie sluit goed aan op de wens van topfabrikanten om hun productinformatie ubiquitous (alomtegenwoordig) te maken.
Nieuwe merken die de afgelopen twaalf maanden toegetreden zijn als sponsor van Open ICEcat: 3M, Abbrazzio, Adapt, Alecto, APC, Asus, ATT Telecom, Awareness, BENQ, CardSan, Chimei, Creative, Devolo, DIFRNCE, Dymo, E-Ten, Edimax, FlyBook, Foxconn, G Data, G.Skill, Hayes, ICIDU, iDream, Infocus, iRhythms, Kingpin, Loop, Matrox, Maxdata, Mirai, Mobisafe, MSI, Netclean, NetVoyager, OCZ, OKI, OX, Panda, Point Of View, PowerOn, Profoon, PromptChat, Ricatech, SafeStick, Sandberg, Spectorsoft, Synology, TakeMS, Tatung, Terratec, Vodafone, Vogel’s, Wacom, Western Digital, Zoom.