Een aantal Microsoft-specialisten heeft het bedrijf Partner Master Class opgericht, dat zich richt op het vergroten van de winstgevendheid van Microsoft Dynamics partners.
Guus Krabbenborg, directeur van TerDege en voorheen werkzaam bij Microsoft Navision, zegt dat Partner Master Class is opgericht in samenwerking met Microsoft. Dit naar aanleiding van het ‘Partner Development Center’ (PDC), een nieuw internationaal initiatief van Microsoft gericht op het succesvol introduceren en begeleiden van nieuwe partners in het Microsoft partner netwerk. Het initiatief is ontstaan vanuit Spanje en wordt door Microsoft momenteel stapsgewijs wereldwijd uitgerold. Nederland bevindt zich in de eerste groep na Spanje. Krabbenborg: "De essentie van de PDC is dat partners intensief worden getraind en begeleid door mensen die hun sporen in het kanaal al verdiend hebben. Daarbij kan het gaan om nieuw geworven partners, maar ook om partners die zijn vastgelopen of hun groei zien stagneren. We willen nieuwe partners sneller succesvol te maken. Door onder meer het helpen maken van bewuste keuzes, het adopteren van methodisch werken en concurrentie op basis van toegevoegde waarde in plaats van prijs. En vooral ook door het benutten van de kennis en ervaring van mensen met veel ervaring in het partnerkanaal. Doelstelling is dat de betrokken partners binnen zes maanden twee deals sluiten."
In Nederland worden de PDC activiteiten uitgevoerd door 5 "veteranen" die voor dit doel samen het bedrijf Partner Master Class hebben opgericht. Deze trainers zijn Joop van Voorthuijsen (Innovestments), Guus Krabbenborg (TerDege), Jan Aernoud van Eeken (Van Eeken Coaching), Richard Bross (HSO) en Rob Schaart (2sellIT).
Het programma van Partner Master Class omvat 12 klassikale workshop dagen met circa 10 tot maximaal 12 partners gericht op de 5 domeinen business management, human resource management, marketing, sales en projecten. Vervolgens biedt het programma elke partner 4 dagen of 8 dagdelen individuele coaching c.q. begeleiding. De eerste Partner Master Class is goed verlopen, aldus Krabbenborg: "In de periode van maart tot en met mei 2008 hebben wij onze eerste groep partners getraind. Dit waren partners die de ERP-pakketten Dynamics AX en NAV verkopen. Met hen zitten we nu in de fase van individuele begeleiding. Eind september zijn we met de tweede groep gestart. Ditmaal nieuwe partners voor Dynamics CRM. Samen met Microsoft Nederland willen we hier in de periode tot 1 juli 2009 nog twee nieuwe groepen aan toevoegen. Daarnaast starten wij op uitnodiging van Microsoft België in februari 2009 ook met een groep Belgische partners."
Deelname aan deze Partner Master Class vergt naast een beperkte vaste investering vooraf ook een variabele investering. De omvang daarvan hangt af van het succes dat de partner gaat boeken. Als een partner door Microsoft voor deelname wordt genomineerd, neemt Microsoft een substantieel deel van de vaste investering voor zijn rekening. Krabbenborg: "De Partner Master Class gaat verder dan louter trainen en coachen. Wat het bijzonder maakt is dat het programma ook het schrijven van een marketingplan en de opzet van een complete marketing campagne bevat. Met concrete leads als opbrengst. In Spanje is dit initiatief al met enkele groepen van partners opgezet. De resultaten zijn zeer positief! Zo scoorde 70% van de deelnemende partners binnen 85 dagen hun tweede Dynamics deal." De Partner Master Class maakt
gebruik van de in Spanje opgedane ervaringen en de aldaar beproefde trainingsmaterialen.
Meer informatie: info@partnermasterclass.com