Linksys verandert zijn naam in Cisco Consumer Business Group (CBG).
Volgens de netwerkleverancier zal CBG het ‘expertisecentrum’ zijn van Cisco’s consumenten activiteiten en go-to-market model. CBG zal zich richten op het ontwikkelen van producten en diensten die geënt zijn op de consumenten en SOHO-markt en een ‘Connected Life’ mogelijk maken. CBG richt zich op kanalen zoals retail, online en VARs. De groep zal ook bijdragen aan het uitbreiden van de naamsbekendheid van Cisco op de consumentenmarkt in Noord-Amerika en ‘waarde toevoegen aan producten en diensten’ buiten Noord-Amerika.
Eerder dit jaar kondigde het bedrijf aan dat het Linksys productmerk zou veranderen in "Linksys by Cisco". Deze transitie is inmiddels voltooid en Cisco consumentenproducten zullen verkocht blijven worden onder het Linksys by Cisco merk naast producten die het Cisco merk dragen. Mike Duin, woordvoerder van Linksys, zegt hierover: "We zullen onze merkstrategie blijven analyseren in de toekomst, zoals we tot nu toe altijd hebben gedaan, en wijzigingen doorvoeren als en wanneer dit zinvol is voor het beslissingsproces van onze klanten en onze partners."
De strategie van de Cisco Consumer Business Group is volgens de netwerkleverancier om de markttransitie te leiden van Home Networking 1.0, waar thuisnetwerken voornamelijk gebruikt worden om een internetverbinding te delen met andere computers en apparaten, naar Home Networking 2.0, waarbij multimedia een grotere rol speelt in huis met diverse netwerkproducten en diensten. Gebruiksgemak, ‘device discovery’ en toegang tot nieuwe diensten worden essentieel bij het verder verbeteren van de gebruikerservaring, aldus Cisco.