Het positioneren van mobiliteitsoplossingen richt zich nog te veel op een specifieke groep mobiele werknemers, meent Forrester Research. Tegen het einde van 2012 wil 25 procent van alle werknemers met persoonlijke mobiele apparaten toegang krijgen tot bedrijfsapplicaties.
Mobiliteitsprojecten in het bedrijfsleven gaan meestal over beleid en gereedschappen voor mobiele werknemers. Fabrikanten van mobiele oplossingen richten hun producten, diensten en marketing op die specifieke markt. Forrester Research meent echter dat dienstverleners en fabrikanten de vraag naar mobiliteit zwaar onderschatten. "Mobiliteit zoals we die vandaag kennen staat op het punt volledig overschaduwd te worden door de behoefte van allerlei werknemers die hun persoonlijke mobiele apparaten voor werk willen gebruiken."
Positioneer mobiele producten en diensten op een manier die rekening houdt met de toekomstige afzetmarkt van 25 procent van álle werknemers. Niet de kleine groep mobiele werknemers waar je je nu op richt, maar werknemers uit alle lagen van de arbeidsmarkt is mogelijke klant, denk aan secretaresses of freelancers, coaches of bewakers. Je mobiele afzetmarkt is veel groter dan je denkt, aldus Forrester.
Bron: Forrester Research, Enterprise mobile user forecast, Analist: Michele Pelino