HP opent op vrijdag 17 oktober een Shop-in-Shop bij twee Office Centre vestigingen in Nederland. Het bericht volgt kort op Gartners bevinding dat HP op pc-gebied in EMEA zijn eerste plaats moest inleveren.
HP opent op vrijdag 17 oktober een Shop-in-Shop bij twee Office Centre vestigingen in Nederland. Hier kunnen klanten een breed productaanbod zien en uitproberen alvorens tot aanschaf over te gaan. Dit Shop-in-Shop concept is gevestigd in de Office Centre locaties Amsterdam Zuidoost en Barendrecht.
De HP store is 100m2 groot en het ontwerp is gebaseerd op het HP product design. De nieuwste HP-oplossingen zijn hier te zien, uit het personal computing en het imaging en printing portfolio. Daar vallen ook de nieuwste notebook-, PDA-, monitor- en printing-oplossingen.
In strijd om de mini-notebookmarkt
Gartner berichtte eerder dat HP zijn nummer-één positie aan Acer heeft moeten inleveren, voornamelijk door zijn late entrée op de mini-notebookmarkt. Acer is samen met Asus één van de eerste leveranciers in dit segment. Dat heeft beide fabrikanten geen windeieren opgeleverd in de EMEA-regio, waar volgens Gartner tien procent van pc-verkopen uit mini-notebooks bestaat. HP heeft dezelfde dag dat Gartners bevindingen zijn gepubliceerd een persbericht uitgezonden over zijn eigen mini-notebook. Het in april geintroduceerde HP 2133 Mini-Note PC is nu ook in Nederland verkrijgbaar, tussen 379 en 599 euro, ex BTW.
Direct contact met eindgebruiker
Nu heeft HP Nederland zijn distributiekanaal uitgebreid met eigen winkels. Het is nog niet bekend in hoeverre deze stap gevolgen heeft voor HP-partners.
De voornaamste reden voor deze strategie is meer eindgebruikers winnen voor het HP-merk. In de woorden van Léon Brabander, business manager consumentenmarkt bij HP Nederland: "Ons doel is een optimale omgeving te creëren die onze klanten in staat stelt ervaring met de producten op te doen voordat ze tot aankoop overgaan."