Rob van der Hoeven van Citrix vindt kennis belangrijk voor Platinum-partners maar ze moeten ook aan omzeteisen voldoen. De area vice president Benelux van de softwareleverancier reageert op de stelling van SoftwareONE-directeur Harry van der Voort die vindt dat partners de hoogste status ook verdienen als ze het voorbereidende werk voor een licentieverkoop doen.
Citrix kijkt bij de toekenning van de Platinum status zowel naar de kennis die aanwezig is bij de partners als de omzet die ze halen. "Persoonlijk vind ik de kwaliteitseis belangrijker dan de omzet maar wie Platinum-partner wil worden moet onze software toch ook zelf verkopen. Partners die bedrijven alleen adviseren, zoals Login Consultants, kunnen de system integrator-status krijgen. Partners die wel voldoen aan de omzetcriteria maar niet voldoende kennis in huis hebben worden toch afgewezen voor de Platinum-status."
Van der Hoeven stelt dat succesvolle partners werken volgens een vast rijtje van vier trefwoorden. "Je kunt in mijn ogen alleen groeien als je eerst kijkt naar je kennis en dan naar je kunde. Wanneer je dat doet stijgt eerst je omzet en vervolgens je winst. Wie niet investeert in kennis is in mijn ogen ‘pennywise, poundfoolish’. Op korte termijn kun je misschien goedkoper werken dan je concurrent maar over een jaar sta je met lege handen omdat klanten overlopen naar iemand die wel weet waar hij over praat."