Getronics laat de naam Pinkroccade in de Benelux vallen. De naam van de automatiseerder wordt overal ter wereld Getronics, met als subtitel ‘a KPN company’. Ook wordt Getronics Consulting als apart merk in Nederland neergezet. De merknaamaanpassingen gaan gepaard met de invoering van een nieuwe huisstijl.
Ter gelegenheid van het nieuwe-gezicht-naar-buiten-toe trakteerde Getronics vanochtend nietsvermoedende treinreizigers op een minimusical. Plaats van handeling: Utrecht CS, waar een aantal studenten van de Tilburgse Musicalfactory de start van de nieuwe campagne ‘More Fans Every Day’ zingend en acterend inluidde.
In het kader van de restyling is gekozen om wereldwijd één naam aan te houden: Getronics. De in de Benelux gebruikte bedrijfsaanduiding Getronics Pinkroccade verdwijnt. Volgens communicatiedirecteur Jolanda Peek bleek uit een imago-onderzoek van het bureau Blauw dat de naamsbekendheid van Getronics op de Nederlandse ict-dienstenmarkt het hoogst is, maar die van Getronics Pinkroccade heel laag. Pinkroccade als losse naam scoort zelfs nog hoger dan de gecombineerde bedrijfsnaam.
"We hebben nog overwogen om de naam Getronics in zijn geheel te laten vallen en als KPN door te gaan, maar KPN heeft op de it-dienstenmarkt nauwelijks naamsbekendheid. Vandaar dat besloten is de naam Getronics wereldwijd te blijven gebruiken."