Kabelbedrijf Ziggo won afgelopen halfjaar 41.000 nieuwe internetklanten. Het bedrijf constateert dat de markt verzadigd raakt. Dat staat groei van omzet en winst echter niet in de weg.
De omzet in het eerste halfjaar van 2008 steeg met 5 procent tot 614,3 miljoen euro, vergeleken met vorig jaar. Het bedrijfsresultaat groeide met 9,5 procent tot 339,5 miljoen euro.
Dat blijkt uit de cijfers die het fusiebedrijf Ziggo publiceerde. De eigenaren van het bedrijf lopen overigens een kwartaal uit de pas met hun rapportage. De meest beursgenoteerde bedrijven, wat Ziggo niet is, publiceren nu al hun cijfers over het derde kwartaal.
Het kabelbedrijf ziet het aantal zogeheten ‘omzet genererende eenheden’, oftewel het aantal diensten dat wordt afgenomen, stijgen van 6,2 miljoen naar 6,4 miljoen. Tv is verantwoordelijk voor 3,3 miljoen maandabonnementen, met internet als de nummer twee (1,4 miljoen).
De groei in het aantal nieuw afgesloten internetabonnementen daalt. Ziggo meldt echter dat abonnementen op digitale televisie in trek blijven. In een jaar ging het aantal aansluitingen met 161.000 omhoog naar 995.000. Het aantal telefonieklanten steeg in diezelfde periode met 10 procent tot 770.000.
Hoe de Ziggo-cijfers zich verhouden ten opzichte van zijn concurrenten blijkt in de komende weken. Volgende week, op woensdag 22 oktober, presenteren KPN en Tele2 hun kwartaalcijfers. Begin november volgt Libert Media, moederbedrijf van UPC.
Ik heb ze al drie keer gevraagd mij een aanbieding te doen via hun eigen website en heb nog steeds niets gehoord. Ik stop er nu mee en ga wel ergens anders naartoe.
Als een klant zegt te willen kopen en je laat hem vervolgens 3 weken wachten en laat niets van je horen heb je kennelijk genoeg klanten.
Joost