FrontRange Solutions heeft een nieuwe versie van Centennial Discovery 8.0 op de markt gebracht. Deze kan volledig geïntegreerd worden met de FrontRange oplossingen voor IT Service Management, IT helpdesks en Client Lifecycle Management.
Centennial Discovery 8.0 van FrontRange Solutions is een dynamische it audit oplossing, die alle hard- en software in een netwerk opspoort en in kaart brengt. Deze informatie is van vitaal belang voor bijvoorbeeld de it-afdeling en de it helpdesk, die veel tijd kunnen besparen als ze de beschikking hebben over alle actuele hard- en softwaregegevens, of voor de afdeling inkoop, die zo kan beoordelen of er niet wordt geïnvesteerd in overbodige of nauwelijks gebruikte hard- en software.
Discovery 8.0 is de eerste, nieuwe versie van het product sinds de overname van Centennial door FrontRange Solutions in april van dit jaar. De nieuwe versie werd ontwikkeld om informatie uit de it-asset database van Discovery direct te kunnen importeren in de FrontRange oplossingen voor IT Service Management (ITSM), Client Lifecycle (voorheen enteo) en de IT helpdesk software (HEAT).
De softwareoplossing geeft medewerkers, die zich bezighouden met it-service, support en netwerkbeheer, gedetailleerde informatie over de hard- en software, die in organisaties geïnstalleerd is en hoe die gebruikt worden. Die informatie is ook de basis voor de License Manager oplossing van Centennial, die inzicht geeft in de status en het gebruik van de verschillende softwarelicenties.