Voor de vierde keer heeft KPN vier van zijn business partners onderscheiden met de KPN Channel Award. Advisor ICT Solutions heeft in twee categorieën gewonnen.
De KPN Channel Awards zijn op 9 oktober uitgereikt door de jury onder leiding van juryvoorzitter Eelco Blok in de Theater fabriek te Amsterdam. De winnaars hebben in hun werk opvallende prestaties geleverd op het gebied van innovatie, omzetwaarde, samenwerking en klantgerichtheid. Een vakjury heeft een selectie gemaakt uit zestien nominaties voor de categorieën Business Award, Customer Value Award, Innovation Award en Marketing Award.
KPN heeft de KPN Channel Awards in 2005 in het leven geroepen om te onderstrepen dat zijn partners een cruciale rol spelen bij het leveren van resultaatgerichte en innovatie oplossingen voor vragen van klanten. Eelco Blok, lid Raad van Bestuur KPN, benadrukte dat de inzet en het enthousiasme van partners waardering verdient, omdat die essentieel is voor tevreden klanten. Het niveau van de inzendingen was evenals vorig jaar hoog. ‘Het zijn stuk voor stuk goede voorbeelden van succesvolle cases die de jury als inspirerend heeft ervaren’, aldus Blok.
De KPN Channel Awards 2008 zijn toegekend aan:
Advisor ICT Solutions in de categorie Business Award
Advisor ICT Solutions (Mijdrecht) heeft voor de stichting Collusie met een betrekkelijk beperkt budget toch een sterk Epacity-netwerk kunnen aanleggen voor het beheer van tachtig werkplekken en het afhandelen van VOIP-verkeer. In het ontwerp is rekening gehouden met uitbreiding van de bandbreedte en de overschakeling van koper op glasvezel.
De klant beschikt nu voor de acht vestigingen over een goed beheersbare ICT-omgeving. Advisor ICT Solutions leverde zijn gespecialiseerde Managed Routers gecombineerd met KPN- capaciteiten op het gebied van werkplekbeheer. Een win-winsituatie voor drie partijen.
De stichting Collusie is een landelijke organisatie zonder winstoogmerk die zich bezighoudt met het bevorderen van arbeidsdeelname en een duurzame samenleving.
Advisor ICT Solutions in de categorie Customer Value Award
Advisor ICT Solutions (Mijdrecht) heeft voor groothandel Lekker van der Laan Dekker en de franchise winkelketel Tabaronde een betaalbaar en goed te beheren netwerk ontwikkeld dat mogelijkheden biedt voor het invoeren van nieuwe online diensten. De basis daarvoor is het nieuwe Economy IP VPN van KPN. Het systeem lost niet alleen de performanceproblemen van Lekker van der Laan Dekker op. De aangesloten winkeliers kunnen bovendien gebruik maken van een online platform met een boekhoudprogramma, beveiligingscamera’s, narrowcasting, een uniform kassasysteem en een onbeperkte toegang tot internet. Er is rekening gehouden met een eventuele uitbreiding met vijfhonderd extra locaties in de komende drie jaar.
SIMpill in de categorie Innovation Award
SIMpill (Almere) heeft een digitale medicijndoos bedacht die het medicijngebruik van patiënten bewaakt op tijdstip en dosering. Het is een goed voorbeeld van een innovatieve toepassing van bestaande technologieën: een slim ‘medicijndoosje’ en een webapplicatie. Het systeem moet bijdragen aan therapietrouw en daardoor aan een betere kwaliteit van leven. Door gebruik te maken van het mobiele datanetwerk van KPN zijn zorgverleners altijd ‘real time’ op de hoogte van het medicijngebruik. Zij of de patiënt krijgen een sms-bericht als verzuimd is het medicijn te gebruiken. De aldus verzamelde informatie komt de zorgverlening ten goede en leidt ook tot een efficiënter medicijngebruik.
De Computerwacht in de categorie Marketing Award
De Computerwacht (Alphen aan den Rijn) ontvangt de Marketing Award voor zijn campagne om meer bekendheid te geven aan het glasvezelnet. Doelstelling was bedrijven te laten weten dat zij via De Computerwacht op een eenvoudige en efficiënte manier gebruik kunnen maken van het glasvezelnet van KPN. De campagne maakte duidelijk wat de investering op lange termijn voor de klanten oplevert.
Het is een voorbeeld van een langlopende campagne, waarin marketing wordt gecombineerd met een persbeleid. Doel was bij bestaande en potentiële klanten commerciële kansen te creëren die De Computerwacht en KPN gezamenlijk hebben ontwikkeld. De resultaten hebben zich vertaald in een hogere omzet.
Prix d’Honneur voor Nemesys Rob de Zwart, directeur van telecom- en ict-dienstverlener Nemesys heeft Prix d’Honneur tijdens de KPN Channel Awards 2008 in ontvangst genomen. De extra Award is uitgereikt aan de onderneming die in de afgelopen 12 maanden op opvallende en succesvolle wijze een stempel heeft gedrukt op de markt en innovatieve marktontwikkelingen. Nemesys mag zich met de Prix d’Honneur dan ook met recht een ware ambassadeur van de sector noemen, want de winnaar werd bepaald door collega-professionals via een stemronde. Nemesys is een fullservice telecom & ict-bedrijf, gevestigd in Oud-Beijerland, met 65 medewerkers. Nemesys richt zich op de zakelijke markt van klein tot groot, met een compleet producten- en dienstenpakket voor vaste telefonie, mobiele telefonie en ICT.
De jury
De vakjury voor de KPN Channel Awards 2008, die de genomineerde inzendingen heeft beoordeeld, bestond uit Sylvia Roelofs, directeur ICT-Office, Theo Rinsema, algemeen directeur Microsoft Nederland, Coks Stoffer, managing director Cisco, en Eelco Blok, voorzitter van de jury en lid van de Raad van Bestuur van KPN.
Cases bekijken
De genomineerde cases en winnaars voor de KPN Channel Awards 2008 zijn te vinden op http://www.kpnchannelawards.nl Binnenkort is op deze site ook een compilatie van de prijsuitreiking te zien.