LogMeIn biedt per direct ondersteuning voor Intel’s nieuwste generatie Intel vPro- technologie. Daardoor worden de mogelijkheden uitgebreid tot voorbij het bedrijfsnetwerk. Service providers en IT-helpdesks kunnen nu computers op afstand benaderen en beheren via het internet zonder het besturingssysteem op die computer nodig te hebben.
LogMeIn Rescue, een oplossing voor on-demand ondersteuning op afstand, integreert met de Intel Remote PC Assist-technologie, een onderdeel van de 2008-versie van de Intel vPro-technologie, die een onlangs werd geïntroduceerd. Met de Intel Remote PC Assist-technologie kunnen eindgebruikers een aanvraag voor ondersteuning op afstand initiëren, zelfs als het besturingssysteem niet beschikbaar is. Service providers die LogMeIn Rescue inzetten kunnen op deze verzoeken reageren door via het internet een sessie voor hulp op afstand te starten, rechtstreeks in de BIOS van de computer.
"We zien de integratie van de nieuwe Intel vPro-technologie en LogMeIn tools als een belangrijke stap vooruit op het gebied van hulp en beheer op afstand", aldus Kevin Farrell, VP of Digital Living bij LogMeIn. "Door de mogelijkheid ondersteuning via het internet te bieden – zelfs als het besturingssysteem van de eindgebruiker niet functioneert – komen nu IT-bronnen van hoge kwaliteit beschikbaar voor gebruikers die daar tot nu tot van afgesloten waren. Denk daarbij onder andere aan telewerkers, kleine ondernemingen en consumenten."
David Tuhy, Intel’s general manager bij de Business Client Group. "In combinatie met LogMeIn biedt Intel Remote PC Assist-technologie een gebruiksvriendelijke manier waarop kleine ondernemingen snel hulp van service providers kunnen krijgen via het internet."