Beveiligingsvendor G DATA gaat zich naast de retailsector nu ook richten op het zakelijke kanaal. Norman Young is aangesteld om het B2B-kanaal in de Benelux vorm te geven.
G DATA volgt met de uitbreiding naar het zakelijke kanaal de strategie zoals die in moederland Duitsland ook gekozen is, legt country manager Jan van Haver uit. "Er is voor gekozen om eerst het retailkanaal te veroveren en daarna met B2B te beginnen. Als je kijkt naar mogelijke bronnen van inkomsten is het zakelijke kanaal veel groter dan de consumentenmarkt."
G DATA Benelux wil net als in Duitsland met een dealerprogramma werken. Onderdeel daarvan zijn opleidingen, een bonusprogramma en ondersteuning op sales en technisch vlak. "Alles wat je nu al kent van de grote jongens", zegt Van Haver. "Maar we streven er dan ook naar om bij die grote jongens te gaan horen. In Duitsland lukt dat al, daar zijn we in de retailsector even groot als Symantec."
Van Haver wil in de Benelux groeien naar een organisatie met tien tot vijftien mensen. "Als we een fysiek Benelux-kantoor openen zou ik daar graag ook een eigen helpdesk en marketingafdeling krijgen, nu maken we daarvoor nog gebruik van de Duitse organisatie. Maar het zal wel enkele jaren duren voordat we zo ver zijn. We groeien liever langzaam maar gestaag dan met grote sprongen. Typische Duitse "gründlichkeit", zullen we maar zeggen."
Norman Young werkte voorheen als account manager bij DCC Shark. Hij is grondlegger en voorzitter van de stichting World Future Forest Foundation, een non-profit organisatie die zich inzet voor het behoud van de tropische regenwouden van Indonesië.