TomTom WORK en KPN hebben een samenwerkingsverband gesloten voor het aanbieden van een connected navigatieoplossing aan KPN’s uitgebreide bestand van grootzakelijke klanten in Nederland.
TomTom WORK is de business-to-business tak van de toonaangevende aanbieder van navigatieoplossingen en KPN (BMS) is vooraanstaand leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland.
Als eerste stap van deze samenwerking is KPN gestart met de implementatie van TomTom WORK binnen zijn eigen grote wagenpark. Dit betekent accurate deur-tot-deur navigatie en tweerichtingscommunicatie tussen TomTom navigatieapparaten, het KPN kantoor en mobiele werknemers. KPN is de eerste telecom operator in Nederland die een dergelijke vlootmanagementoplossing gebruikt om efficiëntie en dienstverlening te verbeteren.
Eelco Blok, boardmember van KPN, zegt: "We zijn zeer onder de indruk van het gemak van het gebruik van TomTom WORK. Om de voordelen van deze oplossing aan onze klanten te kunnen demonstreren, vonden wij het belangrijk om dit ook zelf te ervaren. In combinatie met onze kennis en ervaring bieden we een volledige vlootmanagementoplossing. Dit stelt onze klanten in staat om efficiëntie van al hun mobiele werknemers te vergroten."
KPN biedt zijn grootzakelijke klanten een compleet beheerde dienst voor hun wagenpark. Het omvat de TomTom WORK connected navigatieoplossing, maar ook rapporten, hardware, BackOffice integratie, training en implementatie in de wagens door KPN.
Met deze complete dienst zijn KPN’s klanten ook in staat om hun wagenvloot live aan te sturen met behulp van TomTom WEBFLEET. Dit is een online managementsysteem dat 24 uur per dag beschikbaar is vanaf iedere PC met internetaansluiting. Het zorgt voor snelle locatie van de wagens, gemakkelijke aanwijzing van taken en een helder overzicht van de taakstatus.
"Deze samenwerking is een belangrijke stap in onze strategie om grote bedrijven te ondersteunen met een volledig connected navigatieoplossing", zegt Harold Goddijn, chief executive officer van TomTom. "Ons aanbod bespaart bedrijven tijd en geld, geeft helderheid en transparantie in werk en in communicatie. Het verbetert tevens de efficiëntie en het comfort van bestuurders. We zien ernaar uit deze oplossing samen met KPN te implementeren."