Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, start in oktober met een arbeidsmarktcampagne die de naamsbekendheid van Ricoh zal verbreden. De campagne heeft tot doel dat nieuwe werknemers het bedrijf eenvoudiger kunnen vinden en weten wat de onderneming hen te bieden heeft.
Naast naar buiten toe tredende acties, zoals advertenties in verschillende media, heeft Ricoh ook diverse interne campagnes gestart. Medewerkers van Ricoh zijn gevraagd hun opvatting over de missie, ambities en kernwaarden van het bedrijf te geven. Dankzij deze input heeft Ricoh haar nieuwe personeelswebsite www.werkenbijricoh.nl helder en aansprekend gemaakt.
Elke doelgroep wordt apart aangesproken op de website. Informatie over wat deze doelgroepen nu echt interessant vinden, komt uit de input die werknemers van Ricoh per divisie hebben gegeven. Vijf werknemers zijn geportretteerd en staan voor divisies van het bedrijf die voor sollicitanten aantrekkelijk kunnen zijn, zoals sales, techniek, Young Professionals, ICT en support.
Frank van Deursen, senior recruiter en arbeidsmarktcommunicatie specialist bij Ricoh: "De campagne, die tot stand is gekomen door een samenwerking tussen de afdelingen Marketing Communications en Recruitment, gaat in op de specifieke informatiebehoeftes van potentiële werknemers. Deze professionals willen naast bedrijfsinformatie natuurlijk vooral weten wat Ricoh biedt op hun gespecialiseerde werkgebied."