Netgear, leverancier van netwerkproducten, jaagt op ontevreden resellers van zijn concurrenten. Volgens country manager Richard Jonker lopen een groot aantal resellers “huilend in het bos” omdat ze zich in de steek gelaten voelen door hun vendor. “We kunnen ze natuurlijk niet allemaal opbellen om ze op de hoogte te stellen van ons bestaan. Daarom besteden we de komende maanden meer aandacht aan onze kanaalmarketing, zijn we bijvoorbeeld op veel beurzen aanwezig.”
Jonker verbaast zich erover dat Netgears concurrenten hun MKB-activiteiten beperken of onderbrengen in een corporate strategie. "Het meest extreme voorbeeld is natuurlijk Linksys dat wordt opgeslokt door Cisco. Resellers lopen daar gillend weg. Maar ook HP is de afgelopen jaren steeds onpersoonlijker geworden en met 3Com gaat het al jaren slecht. Wij staan met open armen voor hun resellers klaar, we hebben nog wel een plekje over bij de warme haard en bakken nog wel een extra taart."
Volgens Jonker groeit het aantal Netgear-resellers "extreem". Exacte aantallen wil hij niet geven maar hij zegt wel: "Het aantal resellers is de afgelopen twee jaar verzevenvoudigd. In tegenstelling tot onze concurrenten richten wij ons niet op de grote bekende partijen, de bastions, maar kijken we wie ons het beste kan helpen.We zijn pas in 2004 in Nederland begonnen maar we zijn onze achterstand snel aan het inlopen."