Op 1 oktober 2008 verlaat Martin Meerman de security en messaging distributeur SecureComm voor MarkeTekst.nl.
In 2004 was Martin reeds gestart met het aanbieden van marketing en communicatie adviezen en diensten aan ICT-bedrijven en hij gaat vanaf oktober deze activiteiten verder uitbreiden. De voormalige sales & marketing manager van SecureComm zegt hierover: "Ik heb lange tijd gewerkt bij zowel internationale ICT-fabrikanten als bij distributeurs en ik heb altijd ondervonden dat deze bedrijven moeite ondervinden bij de marketing en communicatie van specifieke ICT-oplossingen en nieuwe ontwikkelingen. Zowel bij Compaq, Avaya, Tech Data/Azlan als recentelijk bij SecureComm bleek het een uitdaging om los te komen van de technologie en om dit helder en duidelijk in campagnes of programma’s om te zetten." En dit geldt niet alleen voor de bedrijven waarbinnen Martin zelf heeft gewerkt. Ook bij partners, zowel fabrikanten, distributeurs als resellers, blijft de lokale "vertaalslag" van techniek en ontwikkeling naar heldere communicatie een soms moeizame uitdaging.
"Veel fabrikanten leunen op hun buitenlandse, vaak Amerikaanse of Engelse marketing afdelingen en hun plannen. Ze hebben niet het gewenste en benodigde budget of lokale marketing afdeling om hun programma’s beter af te stemmen op de Nederlandse markt. Goede plannen vallen op die manier vaak in het water.
Distributeurs en resellers worden bedolven onder de productinformatie en partner programma’s van hun leveranciers. Ik kan en wil deze organisaties graag helpen om die informatie klaar en helder te maken voor hun eigen klanten en om zodoende hun eigen doelstellingen te behalen." MarkeTekst.nl ontwikkelt voor en met bedrijven in de ICT-sector hun communicatiestijl, website content, marketing programma’s, brochures, klantreferenties en verzorgt deelnames aan evenementen en beursen. Organisaties kunnen op deze wijze direct profijt ondervinden van de kennis en ervaring in de ICT-sector van MarkeTekst.nl.