De wervingsmethode van Hogeschool Utrecht moet niet alleen zorgen voor méér ict-studenten, het moet er vooral voor zorgen dat de studenten de juiste studie kiezen. Het Interstedelijk Studenten Overleg vindt het de beste campagne onder hogescholen.
Hogeschool Utrecht heeft een prijs gewonnen voor de campagne ‘Find the Code'. De serious internetgame moet aankomend studenten aansporen een ict-studie te volgen.
Find the Code is een spel waardoor aankomend studenten de rol van ict'ers in de maatschappij moeten leren begrijpen. Ook willen de bedenkers van het spel de inhoud en diversiteit van ict-opleidingen laten zien en duidelijk maken en weergeven over welke vaardigheden automatiseerders moeten beschikken. De spelprestaties geven een studiekeuzeadvies.
De wervingsmethode moet er vooral voor zorgen dat alleen geschikte studenten zich opgeven voor een ict-opleiding. Zo wil de opleider uitval zoveel mogelijk voorkomen. Deze gedachtegang was voor het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) reden de hogeschool te voorzien van de Marketing Award. Ook heeft het ISO laten weten tevreden te zijn over de manier waarop de school de doelgroep heeft betrokken bij de campagne.
Naast Hogeschool Utrecht waren ook ROC Zeeland, Radboud Universiteit Nijmegen en Nyenrode Universiteit genomineerd voor de prijs.