Centric introduceert de StoreWorld Payment Point voor retailers.
De StoreWorld Payment Point zorgt ervoor dat consumenten binnen een zelfserviceconcept zelfstandig de betaling van een aankoop van één of meerdere artikelen in de winkel kunnen verrichten. Consumenten kunnen hierbij dezelfde type standaardtransacties verrichten als bij de bemande kassa. Dit betekent dat de Payment Point bijvoorbeeld ook emballagebonnen, cadeaubonnen et cetera kan verwerken.
De StoreWorld Payment Point is een zelfservice-afrekenpunt voor uitsluitend elektronische betaalkaarten, zoals pin, chipknip en creditcard. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om met behulp van mobiele telefoons via Near Field Communication te betalen. De StoreWorld Payment Point is te integreren met de MY SCAN-zelfscanoplossing van Re-Vision en te combineren met de StoreWorld Queue Busting-oplossing van Centric. Met deze laatste oplossing kan winkelpersoneel de artikelen van consumenten die in de rij staan alvast scannen. Hiermee biedt Centric een complete zelfserviceoplossing voor de retail.
Met de StoreWorld Payment Point kunnen retailers een extra klantbeleving op de winkelvloer creëren, betalingen efficiënter laten verlopen en meer service bieden. Daarnaast is de Payment Point als communicatiemedium te gebruiken en biedt het de mogelijkheid om productinformatie te tonen, online bestellingen te plaatsen en deze bij de klant thuis te bezorgen.