Mproof, ontwikkelaar en leverancier van Clientele software voor onder meer IT-service management, servicedesk/helpdesk, shared services, klantensupport en selfservice, komt met een online service waarmee de klanttevredenheid binnen de serviceorganisatie gemeten kan worden.
De Clientele Monitor geeft inzicht in hoe de klant de prestaties van de servicedesk waardeert en of de geleverde service daadwerkelijk voldoet aan wat de klant verwacht en ervaart. De Clientele Monitor zal worden aangeboden als een SaaS-oplossing en is in samenwerking met Mproof ontwikkeld door ADV Market Research, gespecialiseerd marktonderzoekbureau en lid van de MarktOnderzoekAssociatie (MOA) en Esomar.
"De toenemende vraag van onze nationale en internationale klanten was voor ons de belangrijkste reden het meetinstrument Clientele Monitor op de markt te brengen", zegt Arjen Brand, commercieel directeur van Mproof. "Een SLA zegt iets over de eigen prestatie van de servicedesk conform eigen ingegeven waarden, terwijl onze Clientele Monitor iets zegt over hoe de klant de prestatie van de servicedesk waardeert. Met deze informatie kan een inschatting gemaakt worden van de verwachtingen en kan de service richting de klant concreet worden verbeterd. Het doen van online onderzoek naar waardering vereist specifieke kennis, waarvoor we in ADV Market Research een fantastische partner hebben gevonden."
"Het online meten van klanttevredenheid is meer dan alleen het elektronisch versturen van een enquête", aldus Niels de Vries, directeur van ADV Market Research. "Onze jarenlange ervaring op het gebied van toegepaste vraagstelling en de interpretatie van gegevens, maken ons specialist op dit gebied. De samenwerking met Mproof aan Clientele Monitor is niettemin een unieke en uitdagende klus, waar we met recht trots op zijn."
Net als Mproof ervaart ADV Market Research een toename in de meetbehoefte van bedrijven, al wordt deze behoefte vaak ingegeven door ISO-regels. Om meer inzicht te geven in de mogelijkheden en valkuilen bij het meten van de klanttevredenheid zal ADV aanwezig zijn op het Tooling Event op 12 en 13 november in de Jaarbeurs in Utrecht. Door middel van praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal wordt in twee sessies het doen van klanttevredenheidsonderzoek uitgebreid geïllustreerd. Mproof is bovendien hoofdsponsor van het Tooling Event 2008. De Clientele Monitor is te zien op hun stand.