Logica neemt de Bilthovense crm-specialist Symbioo over. De ict-dienstverlener wil zo groeien in de markt voor crm op basis van Microsoft Dynamics.
Ict-dienstverlener Logica Nederland neemt crm-specialst Symbioo uit Bilthoven over. Dat bedrijf implementeert klantcontactsystemen op basis van Micorosft Dynamics. Voornaamste klanten zijn hypotheekmaatschappij Florius en leverancier van bedrijfscommunicatiesystemen NEC/ Philips.
De overname past bij de doelstelling van Logica om te groeien in de markt voor costumer relationship management (crm) op basis van Microsoft Dynamics. De specifieke kennis van Symbioo in aanvulling op Logica’s ervaring en kennis in de markt voor SAP en Oracle moet leiden tot een sterkere nationale en internationale positie op de markt voor Microsoft-producten. Volgens Logica is er is er vooral op crm-gebied behoefte aan serieuze leveranciers. De Nederlands-Britse automatiseerder ziet dienstverlening rond Microsoft-technologie als een van de belangrijkste groeigebieden op de middellange termijn.
De zeven Symbioo-medewerkers worden ondergebracht op de Rotterdamse vestiging van de ict-dienstverlener. Er zijn geen financiële details van de overname bekendgemaakt.