Marc Lammers heeft afgelopen vrijdag een inspirerend verhaal verteld bij VANAD Contact Centers. De bondscoach van de Nederlandse hockeydames sprak tijdens de relatiemiddag van het facilitaire contact center over zijn boek ‘Coachen doe je samen’ en de weg naar de gouden medaille die hij met zijn ploeg behaalde tijdens de Olympische Spelen in Peking.
Meer dan 60 relaties van VANAD Contact Centers waren aanwezig tijdens het evenement, dat gehouden werd in de sfeervolle herenkamer en presentatieruimte van de campus van VANAD. De middag werd geopend door President & CEO Ad Nederlof, die de bezoekers uitlegde hoe zij hun bedrijfsprocessen rond hun klant kunnen inrichten. Een klantcentrale organisatie is volgens Nederlof een voorwaarde voor het succes van een bedrijf.
Na de pauze was het woord aan Marc Lammers. De filosofie over coaching die Lammers in zijn boek ‘Coachen doe je samen’ beschrijft, vertoont opvallende parallellen met de Jij bent Fantastisch! filosofie van VANAD Contact Centers. Daarom maakte VANAD Contact Centers haar relaties deelgenoot van deze filosofie en verspreidde het deze zomer een speciale editie van Lammers’ boek onder haar relaties.
Lammers trok in zijn verhaal een parallel tussen zijn filosofie over coaching en het bedrijfsleven en in het bijzonder de contact center branche. Hij vertelde over het stellen van doelen, out-of-the-box denken, verantwoordelijkheden geven en het trainen op sterke punten in plaats van trainen op zwakke punten. Met passende voorbeelden uit zijn dagelijkse praktijk wist hij de bezoekers van begin tot eind te boeien. Natuurlijk legde hij ook een link naar de unieke prestatie die Lammers onlangs behaalde: ‘zijn’ hockeydames wonnen goud op de Olympische Spelen van Peking. Hij toonde een aantal filmpjes van de Olympische Spelen, die (opnieuw) kippenvel veroorzaakten bij veel aanwezigen.
Als aandenken aan de middag ontving Lammers van VANAD Contact Centers een foto van een ‘rode VANAD olifant’. Dit was een subtiele verwijzing naar één van de passages uit Lammers’ boek.