3Com Corporation, leverancier van beveiligde spraak- en datanetwerkoplossingen, opent acht nieuwe magazijnen voor spare parts in Europa. Doel hiervan is klanten binnen enkele uren voorzien van vervangende apparatuur of onderdelen. De nieuwe magazijnen bevinden zich in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland en Saoedi-Arabië.
Het uitbreiden van het aantal magazijnen is onderdeel van het nieuwe, lokaal gerichte servicemodel van 3Com. Problemen lost 3Com telefonisch op, of het bedrijf verstuurt vervangende apparatuur.
Bart Ankoné, directeur van 3Com Benelux: "Onze gespecialiseerde callcenters leveren klanten voordelen op. Ze zijn tevreden dat ze een 3Com-medewerker aan de lijn krijgen die het probleem snel begrijpt en meteen kan verhelpen."
Het nieuwe servicebeleid is onderdeel van de doelstelling van 3Com om klanten betere service te leveren. Het bedrijf biedt sinds oktober 2007 het grootste deel van zijn EMEA-ondersteuning als in-house dienstverlening aan. Sindsdien is de klanttevredenheid aanzienlijk gestegen. De herstructurering van het servicemodel was onderdeel van een wereldwijd serviceverbeteringsplan waarin het bedrijf twaalf miljoen dollar investeerde.