Lenovo is de afgelopen maanden met partners aan de slag geweest. Het ging een partnership aan met KPN en Ericsson. Daarnaast introduceerde de leverancier een aantal nieuwe notebooks, onder andere voor het mkb.
Nieuwe resellers zijn daarbij altijd welkom. zegt Rene Hendriks, transactional business director bij Lenovo Nederland: "Als een reseller zijn eerste Lenovo notebook heeft verkocht, dan vieren we een feestje." Hendriks, afkomstig van distributeur ETC, zegt nauw samen te werken met distributeurs en resellers. "De distributie bij Lenovo is goed ingericht. Er is sprake van een snelle fullfilment bij onze distributeurs ETC, Ingram Micro en Copaco. We onderhouden een nauwe communicatie met onze business partners. Dat doen we onder andere met een eigen buitendienst van die onze partners ondersteunen. We helpen onze resellers met het verkopen van onze oplossingen, maar we zullen niet tussen resellers en eindgebruikers staan. We geven alleen advies aan reseller. We leveren een offerte met prijs binnen 24 uur. Lenovo waardeert elk verkochte notebook."De focus van Lenovo blijft op het zakelijk IT-kanaal, benadrukt Hendriks: "Voorlopig komen nog geen consumentenproducten."
Hendriks zegt veel te verwachten van het partnerhip met KPN en Ericsson. Deze drie partijen hebben een nieuw programma aangekondigd om snelle draadloze breedbanddiensten beter betaalbaar en toegankelijk te maken voor bedrijven en particulieren in Nederland. Dit programma zorgt volgens de drie leveranciers ervoor dat de kosten van ingebouwde wwan-technologie (wireless wide area network) in alle nieuw te verschijnen Lenovo ThinkPad-notebooks ‘fors worden verlaagd’. Hendriks: "Door samen te werken met grote namen als Ericsson en KPN zijn we in staat om het beste op draadloos gebied in een businessmodel te gieten dat de zakelijke gebruiker een betaalbare oplossing biedt."