Sinds kort is TOPdesk preferred supplier van Centric Managed ICT Services (Centric) op het gebied van servicemanagement tooling.
Centric gebruikt TOPdesk voor haar eigen interne automatisering en voor de ondersteuning van haar dienstverlening op het gebied van ICT-beheer. Begin dit jaar is de samenwerking officieel bevestigd naar aanleiding van een grote uitbestedingsopdracht voor Centric."Centric heeft TOPdesk gekozen als preferred supplier vanwege de positieve ervaringen uit het verleden met het laagdrempelige implementatietraject van TOPdesk," zegt Jean-Paul Sorée, solution architect voor Centric en projectleider voor de implementatie van TOPdesk. "In TOPdesk is er een sterke samenhang tussen de verschillende ITIL-processen wat een goede workflow bevordert en er is bijna geen training nodig om TOPdesk onder te knie te krijgen. Daarnaast heeft TOPdesk een laagdrempelige en toegankelijke helpdesk met een sterke 1e lijn."
De samenwerking gaat verder dan alleen het gebruik van de software. Centric en TOPdesk zoeken samen naar mogelijkheden om de dienstverlening met behulp van servicemanagement software goed te ondersteunen. Dit kan bijvoorbeeld resulteren in nieuwe functionaliteit in TOPdesk of in een geavanceerde koppeling. Bij de implementatie van TOPdesk als onderdeel van de grote uitbestedingsopdracht hebben Centric en TOPdesk samen een oplossing neergezet waarbij de servicemanagement tool van de klant en TOPdesk bijna realtime gesynchroniseerd zijn."Partners als Centric helpen ons TOPdesk te verbeteren" aldus Freek Takken, partnermanager van TOPdesk. "Omdat zij complete ICT-infrastructuren inrichten en beheren gaat hun dienstverlening verder dan alleen het inrichten van de tool. De kennis die ze daardoor hebben is erg waardevol omdat het ons helpt om nog beter te begrijpen wat klanten willen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat Centric en TOPdesk een vooruitstrevende rol blijven vervullen op servicemanagement vlak."