Red Hat gaat in heel Europa intensiever samenwerken met zijn Advanced en Premium partners. Zij kunnen Red Hat nu inschakelen voor specifieke pre-sales afspraken.
De intensievere samenwerking past in het nieuwe partnerprogramma en het onlangs bekendgemaakte verkoopmodel waarin het kanaal centraal staat. Doel is verdere omzetgroei voor de partners.
Resellers die gezamenlijke verkooptrajecten willen doen met Red Hat moeten zich houden aan strenge regels voor serviceniveaus en responstijden. Ze moeten hun workflow standaardiseren en feedback geven over het verkooptraject. In ruil daarvoor kunnen ze een beroep doen op Red Hats ‘expert pre-sales team’ dat online ondersteuning biedt tijdens de pre-sales fase
"In het nieuwe verkoopmodel zijn Red Hat’s Advanced en Premier Partners de aangewezen partijen voor elke verkoopmogelijkheid, uitgezonderd de bestaande grote klanten", zegt Petra Heinrich, director channels EMEA van Red Hat. "Onze Advanced en Premier Partners zijn deskundig en goed opgeleid. Zij vormen een welkome toevoeging dankzij hun specifieke kennis van markten en dienstverlening."