Voor sommige werkgevers is het geven van cadeaus aan (potentiële) werknemers nog altijd een manier om op te vallen. Een greep uit de aanbiedingen.
Hoewel lang niet alle werkgevers het weggeven van cadeaus een goede manier vinden om aan ict'ers te komen, zijn er genoeg bedrijven die deze methode niet links willen laten liggen. Computable zet enkele opvallende wervingsacties op een rijtje.
- Arbeidsbemiddelaar i4Talent heeft nieuwe werknemers voorzien van toegangskaarten voor het festival Beatstad. Ook geeft het bedrijf iPods weg.
- Ict-diensverlener Centric geeft sollicitanten een hippe fiets: de Centric Cruiser.
- Sollicitanten bij QNH mogen tijdens het sollicitatiegesprek een vlucht maken in een privévliegtuig.
- Hyves geeft achtereenvolgens 2500 en 5000 euro weg aan de tipgever die de netwerksite van een systeembeheerder of een programmeur voorziet.
- Calco IT laat op de website van het bedrijf weten dat ict-bachelors of -masters een auto van de zaak krijgen.
- Call2, een bedrijf dat ict-ondersteuning biedt, geeft starters een les inlineskaten onder begeleiding van een professionele trainer.
- LearingGuide Solutions deelde deze zomer een backpackreis naar Australië uit.
- Accenture stuurt 25 startende ict'ers per vliegtuig naar Nice om daar masterclasses over technologie te volgen.